lördag 25 januari 2014

Kemikaliefri tandkräm


3/5

Något annat vi dragit på att byta ut är tandkrämen. Kan man verkligen få rena tänder med "naturlig" tandkräm? Vi tog ändå steget till slut och köpte Utrekrams tandkräm. Hur känns det då? Ja, det är lite att vänja sig vid. Munnen blir ren men jag upplever att jag får gnugga lite mer för att få bort all beläggning. Man känner sig fräsch länge men det är en annan känsla än den man är van vid. Krämen är lätt att applicera och jag saknar inte löddret. Jag tror att vi kan hitta en bättre tandkräm än den här så vi fortsätter att leta. 


4/5

Till barnen köpte jag Jack n'Jills jordgubb. Den är mycket uppskattad och det blir verkligen rent i munnen även om jag även här upplever att jag måste borsta lite mer. Fullt betyg blir det inte för den är väldigt hård och jättesvår att trycka ut ur tuben. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar