tisdag 7 juni 2016

Kemikaliefri tandkräm del 3

Vi har i många år använt Weledas tandkräm. Den innehåller inga skadliga kemikalier och inget flour. Sedan vi flyttat upp hit till Västerbotten har jag inte tyckt att den funkar riktigt lika bra. Tänderna känns inte rena och för mig började det lossna små bitar av tänderna. Det är ju inte bra. Så jag gör som jag alltid gör när jag har ett problem. Jag satte mig vid datorn och gjorde research. Det visar sig att i Norrland innehåller grundvattnet mindre flour än det gör söderöver. Vi får alltså inte samma emaljförstärkning naturligt här. Så vi bestämde oss för att börja med flour tandkräm igen.



Kemikaliefri tandkräm med flour är inte jättevanligt så valet föll på Kingfisher med flour. Det är den bästa tandkräm jag någonsin använt. Den rengör så mycket bättre än Weledas och ger en fräsch känsla i munnen som håller i sig länge. Möjligen är det lite stark mintsmak men det vänjer man sig vid. Den är också otroligt dryg och man behöver bara en pytteliten klick för att få ordentligt rengöring. Weledas måste jag bre på ganska rejält av för att få rent så det blir en ganska stor besparing för oss att använda Kingfisher istället. Så rådet är helt enkelt, prova Kingfisher. Den finns både med och utan flour.


Kemikaliefri tandkräm del 2

Kemikaliefri tandkräm del 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar