söndag 3 juli 2016

Besök i trädgårdar


Idag anordnades tusen trädgårdar och jag passade på att besökta två öppna trädgårdar i närheten. Den första var Lilla Madeira i närheten av Lövånger. Underbar trädgård, byggd med mycket sten och hur mycket plantor som helst.  


Den andra låg utanför Flarken och hade en helt otrolig damm, samt många fina växter och detaljer. Den här fina mossan vid stenen tyckte jag väldigt mycket om. 

Det är kul att få komma och titta i andras trädgårdar. Även om man kanske inte skulle vilja ha det så själv så ger det alltid massor med inspiration vad gäller material, växtkombinationer och design. Jag känner att jag behöver fler dammar, fontäner och vatten samt grus och sten i min allt för gröna trädgård. 


En tunnel i armeringsjärn, fylld med rosor och ljusslingor vore inte heller fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar