torsdag 7 juli 2016

Klättra i bergen


16 grader och blåst, det känns inte riktigt som sommar just nu. Det växer dåligt i landet och mitt humör är inte på topp. Lite dåligt väder stoppar dock inte barnen från att njuta av sitt sommarlov. Idag föreslog de en favoritutflykt, nämligen klättra i bergen. Vi packade Noas ryggsäck med lite bullar och saft och gav oss iväg. 

Foto: Melker Wastensson

Till Noas lycka hittade vi lite blåbär. Inte så mycket och de flesta var i suraste laget men det stoppade inte Noa. Han gillar sura blåbär, söta blåbär, övermogna blåbär. Bara han får plocka bär är han glad. 

Foto: Melker Wastensson

Det är något speciellt med att gå i skogen. All stress, smärta och negativa känslor bara rinner av mig och även om jag går in i skogen som en surkott kommer jag alltid ut som den lugna, harmoniska människa jag önskar att jag alltid var. Sommar behöver inte bara vara sol och bad. Det finns plats för så mycket när man är ledig en hel sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar