måndag 8 augusti 2016

Det växer v. 32



Är så nöjd med min lilla köksträdgård i år. Den har verkligen levererat till max och än finns det många härliga skördemånader att se fram emot. Som vackrast är den i kvällsskenet.


Jag är också väldigt nöjd med rabatten jag skapade på hörnet. Här stod tidigare två stora granar, nu är det full blomsterprakt (och rätt mycket ogräs). Rudbeckia, stjärnflocka, aster, linnetagetes blommar just nu. 


Även rabatten runt dammen börjar bli fin. Den vita floxen tycker jag verkligen om. 


I år tävlar vi om vem som får den största solrosen. Vi försådde solros inomhus och alla fick sedan välja växtplats själv. Det här är Oskars solros. 


Det här är min. Den står i djupare jord i soligare läge. 


Den solklara ledaren just nu är Melker, vars solros är ursnygg! Hans sitter i djup, mullrik jord, ganska soligt läge och framförallt har han sett till att gödsla ordentligt. Guldvatten, gräsklipp och kaningödsel har den skönhet fått. Melker är väldigt stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar