tisdag 8 mars 2011

Sy-lördagen gav en badklänning

Om man vill leva billigt och enkelt är det en fördel om man kan tillverka saker själv. Av den anledningen har jag länge velat bli bra på att sy. Visserligen sydde jag min brudklänning för 7 år sedan men efter det har det bara blivit lite snea gardiner, foder till väskor och kanske någon kudde. Jag försökte sy kläder till Melker innan han föddes men min dåvarande symaskin kunde bara sy raksöm (eftersom den var trasig) och utan någon typ av trikåsöm blev kläderna väldigt obekväma och nästan omöjliga att få på.

Nu gör jag ett nytt försök med ny symaskin. Jag ska lära mig.

Melkers morgonrock har varit för liten ganska länge och vi har hur mycket handdukar som helst. Så jag bestämde mig för att sy en badrock åt honom. Det blev mer en badklänning men jag är ganska nöjd med mitt första projekt.


För Melker är en ett klädesplagg helt meningslöst om det inte har något på sig. Typ en dinosaurie eller fisk, så jag klippte en applikation från en gammal bebiströja och fäste den. Det är en kanin, och den är blå. Det uppskattas. Den är lite för stor men det gör inte så mycket...


..det går ju att leka i den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar