tisdag 10 maj 2011

Maskindisktabletter Såklart!

Idag när jag skulle köpa maskindisktabletter gjorde jag en prisjämförelse. Det visade sig att de Yes maskindisktabletter vi slentrianköpt i alla år kostade 1.65 kr per disk och Änglamarsk miljövänliga bara kostade 1.43 kr per disk. Genast la jag en Änglamark i korgen. Men det gjorde mig lite nyfiken, så jag tog rullbandet en trappa upp och gick in på Hemköp för att kolla Garants nya Såklart!. Den kostade bara 1,05 kr per disk och dessutom var produkten betydligt miljövänligare än Änglamarks. Den har en kompakt förpackning och klimatkompenserar för de utsläpp produkten gör.

Om vi köper Såklart! istället för Yes kommer vi som kör diskmaskinen 2-3 gånger per dag spara runt 500 kr.
Så förutsatt att Såklart! diskar rent kommer vi såklart att göra det.

2 kommentarer:

  1. Oj, hur får ni ihop till 3 maskiner på bara en dag? :O
    När jag bodde hos mamma körde vi 1 maskin / dag och då var maskinen inte i full storlek heller. Numera är det handdisk som gäller, tråkigt för händerna :P

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt hur det blir så många. Vi bakar mycket och jag tror att dagarna när det blir 3 maskiner är när vi bakat både bröd och kakor och kanske gjort lite müsli.

    SvaraRadera