torsdag 19 maj 2011

Nytt köpstopp

De senaste månaderna har det blivit mycket inköp. Bara saker vi behöver som cyklar, vårskor, stövlar, regnkläder, odlingslådor till balkongen, jord till odlingslådorna på balkongen, tyg till nytt sofföverdrag och hushållsassistent med mixer. Inget onödigt men jag känner ändå hur ha-begäret växer. Hur jag tittar på mina soffor och önskar att jag hade en ny, stor U soffa. Vill ha nya sängöverkläder. Vill ha en ny klänning. Vill ha. Vill ha. Vill ha.

Jag gillar det inte. Det var så skönt i höstas under köpstoppet att uppskatta det vi har och tillverka det vi behövde. Jag känner att jag vill ha den känsla igen, så vi kör en köpfasta igen. Från och med idag har vi köpstopp till den 20:e september. Bara fyra månader, men det räcker för att kliva av köpkarusellen och tänka efter vad man egentligen behöver. Dessutom är det lätt att inte handla på sommaren när det är fint väder och man kan träffa vänner i parken och göra cykelutflykter. Det blir som att ta en liten semester från shopping och det tror  jag att vi alla kan behöva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar