fredag 17 juni 2011

Som om en facebooksida gör någon skillnad

Jag har startat en politisk kampanj. Eller ja, en facebook-sida iallafall. Det är första gången för mig. Jag har såklart varit med i andras kampanjer många gånger förut. Men inte tagit initativ själv. Det känns lite shaky för jag vet inte riktigt hur man gör.

Jag blev bara så irriterad på landstinget här i Stockholm. Kollektivtrafik i resten av Sverige är viktigt för miljön och rättvisan och så, men här i Stockholm är det en absolut nödvändighet för att stan ska fungera. Vägarna är helt enkelt fulla. Och så sitter man och säger att tunnelbanan är färdigbyggd och att det ska bli spårvagnar istället.  Söta fina spårvagnar som är fina på bild och rymmer mindre än hälften så mycket folk.

Gå gärna med och stöd oss. Vi är sju stycken idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar