måndag 31 oktober 2011

Halloween

Vi brukar fira Halloween med att titta Buffy-halloween-avsnitten. Det funkar inte så bra för Melker så därför fick vi utöka firandet lite i år. Vi bakade Halloweenkakor och målade lyktor. Mycket roligt för hela familjen.


Till kakorna använde jag mig av Bakglädjes recept. Istället för sugarpaste använde vi marsipan och mellan marsipanen och kakan smetade vi lite av Söta sakers chokladmarmelad. Roliga att göra och mums att äta. 


Lyktorna är målade glasburkar. Min till vänster, Oskars i mitten och Melkers längst till höger. Melkers blev faktiskt läskigast. När det är mörkt och den lyser ser det ut som om den är full av fladdermöss. 



Vi målade med akryl och jag grämde mig över att jag inte tagit tag i saker och sytt ett förkläde till Melker. Så tänkte jag några varv och tog en av Oskars gamla Bokiatröjor och den funkade perfekt som förkläde. En färre sak på att göra listan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar