måndag 21 maj 2012

Biblioteket #2

Idag tog jag Noa i sjalen och drog till biblioteket. En fantastisk plats för alla som vill leva sparsamt. Man kan få så många berättelser alldeles gratis. Eller för några få kronor. Idag hittade jag utsorterade böcker till Melker.


5 kr/st tar biblioteket för böcker de inte vill ha längre. Lite tejp i ryggen och kanske på någon riven sida och sedan funkar boken superbra i sonens hemma-bibliotek. Jag tänkte försöka läsa lite Alfons för honom som förberedelse till Alfons-utställningen. Vi får se hur det går. Just nu tycker han att alla böcker är skit-dåliga, men jag hoppas att det går över snart. 


Jag lånade även en liten hög med böcker. Neil Gaimans Interworld till mig och 2 böcker om brödbak till maken i hopp om att han ska hitta ny inspiration och börja baka bröd åt oss igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar