torsdag 24 maj 2012

Frukost: Heaven in a glass

Jag är en riktig surkorv på morgonen och innan jag fått frukost orkar jag inte riktigt med barnen. Därför brukar jag bara hälla upp en skål med müsli, yoghurt, lite nötter och frukt. Idag fanns det ingen yoghurt så jag fick prova något annat. Det blev Mat för en dams Heaven in a glass och en macka med inlagd gurka. Till smoothien använde jag raw kakao och det blev nog bland det godaste jag någonsin druckit. Enda nackdelen var att det tog lite för lång tid att göra så jag hann sura på Melker innan jag var klar.

Kan varmt rekommenderas. Varmt var det också i växthuset, jag menar balkongen, den här morgonen. Blir nog en svettig dag för Melker som ska springa vårruset på dagis idag.


Till Oskar som inte dricker kaffe gjorde jag efter samma recept men hoppade över kaffet. Det blev minst lika gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar