onsdag 16 maj 2012

Ida recenserar: Psychosis på Färgfabriken

Idag gav jag och Noa oss iväg på vår första utställning sedan han föddes. Det fick bli Färgfabriken och utställningen Psychosis och som sällskap hade vi goda vännen C och hennes lilla bebis. Nu valde vi inte Färgfabriken för att utställningen verkade superspännande, utan för att vi på vår första utflykt skulle slippa in i stan och harva men jag är ändå lite besviken. Jag brukar gilla modern konst men så här modern konst tycker jag inte säger så mycket. Visst, om man stod mitt i stora hallen kändes det lite som att stå mitt i en psykos och det var nästan lite obehagligt men det mesta gick mig oberört förbi.

Crowning of homunculus av Matti Kallionien. 
Bild: Färgfabriken

"Stolen" var dock en riktig upplevelse. Jag har aldrig varit med om något så fånigt i hela mitt liv och gapskrattade nästan hela tiden av de 6 minuterna som jag satt i den. Dessutom fick jag massage både på rygg och huvud. Bara det var värt 40 kr.

Det gick att ta sig in med barnvagn, även om det var lite bökigt att ta sig till hissen. Cafét var mysigt och kaffet gott men personalen otroligt snobbig och otrevlig. Personalen på utställningshallen var däremot väldigt trevlig och hjälpsam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar