söndag 3 juni 2012

Att sy en mössa

Det blev vinter igen. Iskallt. Och så råkade klippa sonen mer än lovligt kort. Då kan det vara bra med en mössa. Eftersom alla tunna mössor blivit för små under vintern tog jag fram Enklare Johannas mönster på Klimatsmarta toppluvor och tog fram symaskinen. Jag är så sjukt nöjd med resultatet. Mössan ser liksom köpt ut, trots att jag använt makens trasiga tröja. Dessutom passar mössan, alla tidigare försök till mössproduktion har blivit alldeles för stora.


Jag tycker att det är skönt när man kan använda kläder som inte funkar längre till något annat. Det går åt mycket landyta, energi och vatten för att tillverka tyg, då kan man se till att använda det ordentligt. Dessutom sparade jag ju en si så där 69 kr och självförtroendet växte. Win-win-win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar