fredag 1 juni 2012

Fotografiska museet

Det var blåsigt och regnigt idag och jag var mycket nöjd över mitt fina regnställ. Vi bestämde oss för att investera i ordentliga regnkläder i år så att vi kan vara ute i alla väder. Regnställen köptes nya i butik men stövlar har jag köpt på Tradera. Tyvärr har stövlarna inte kommit än så lite blöt om fötterna blev jag innan var hemma.


Huvudutställningen på Fotografiska museet var Stories from an other world av Helena Blomqvist. Vackra drömlika bilder med skarp kontrast. Älskade den. Den andra större utställningen var A Matter of Time av Sally Mann. Lite otäckare och inte riktigt min grej.


Fotografiska är ganska barnvagnsvänligt. Det finns hissar överallt och utställningsrummen är stora så man är inte så i vägen. All and all, en mycket lyckad utflykt en riktigt tråkig dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar