torsdag 14 juni 2012

Ljudproblem

Ett av problemen med compact living tycker jag är ljud. Alla vistas på varandra i samma rum hela tiden och man kan aldrig komma undan allt ljud. Det är ett särskilt stort problem för oss som bor i en nybyggd lägenhet med dum öppen planlösning. Dessutom är både jag och Melker väldigt ljudkänsliga. Då får man försöka vara lite finurlig.


Hörselskydd till Melker köpte vi när kolik-lillebror kom. Då kunde han i alla fall få lite lindring under skrikattackerna men de funkar lika bra när mamma mal nötter eller när man mal kaffe till mamma. Funderar på att köpa ett par till mig också.

Idag beställde jag ett par trådlösa hörlurar så att en kan titta på film eller lyssna på musik utan att alla behöver höra. Tror att det kommer hjälpa mycket för barnprogram är så irriterande och man får nästan aldrig lyssna på musik för Melker.

Något som är bra på att dämpa ljud är tyg, så nu är jag på jakt efter en bra matta till köket och ett draperi ska sättas upp mellan vardagsrummet och hallen/köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar