onsdag 12 december 2012

Jullåda - Pyssla med barn

Från dagis kom uppmaningen att göra en jullåda som barnen kunde lägga allt sitt julpyssel i. Det skulle vara ett projekt som jag och Melker kunde göra tillsammans. Att pyssla med Melker är inte alltid lätt då han snabbt blir uttråkad om han måste vänta och dessutom har vi lillebror som alltid vill vara med och riva och smaka. Så det fick bli tv-kock varianten: Jag förberedde lite. 


Jag slog in en gammal skokartong i rött papper och limmade på en spets längst med kanten. Sedan hade jag gjort det lite enkelt för mig och köpt klistermärken som Melker kunde klistra på. Pepparkaksgubbar och hus och lite bokstäver. 


- Det här tycker jag är kul mamma, sa han. Att klistra pepparkakor på lådan.
Sedan började han sjunga på sin favorit julsång: Tre gubbar, tre gubbar från Pepparkakeland. Härligt att ha ett så stort barn helt plötsligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar