söndag 2 december 2012

Pepparkaksbak

Oskar hade annat för sig så jag och Melker fick baka lite pepparkakor själva när Noa sov middag. Med en av mina favoritskivor julskivor, Agnetha & Linda – Nu tändas tusen juleljus från 1981, i bakgrunden satte vi igång. 



Degen fick i år bli mjölkfri eftersom Noa fortfarande ammar och inte klarar mjölk än. Jag använde mig av Cats recept och det blev väl i ärlighetens namn sådär. Jag förväntade mig de fantastiska pepparkakorna vi gjorde förra året men de innehöll ju både grädde och smör så självklart var inte årets lika goda. Jag brände en plåt också för att Noa vaknade mitt i men det luktade gott av pepparkakor i hela huset och degen var jättegod. 

- Mamma. Var försiktig nu. Om man äter för mycket pepparkaksdeg får man väldigt ont i magen. 



Ibland känner jag att jag misslyckats med ambitionen att ge mina barn 100 möjligheter istället för 2 men än så länge ser i alla fall Melker människor istället för kön. Gubben till höger är nämligen jag och gumman till vänster är Melker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar