lördag 16 februari 2013

Kanelbullar utan så mycket socker

Zombiedag 2. Tyvärr var Melker fullt frisk och på extremt lekhumör. Fullt ös hela dan. Då får man försöka hitta på lite. Vi gick på skogspromenad, klättrade i berg och letade efter ekorrspår. Oskar klädde på barnen och gick ut på balkongen där Melker fick skotta snö, Oskar skaka mattor och Noa pröva äta snö och jord. Det sista kanske inte riktigt var meningen men men.

Jag och Melker bakade också Kanelbullar. Jag har länge velat prova lilla Matdériverns kanelbullar som är fyllda med dadlar och bara sötade med lite råsocker i degen. Nu hade jag inte så mycket dadlar, så vi fick slänga i lite aprikoser och russin också. Vi hade dessutom slut på dinkelmjöl, så mina är bara gjorda på vetemjöl. Men vad gör väl det - bullarna blev fantastiskt goda. Fruktiga och söta. Både jag och Melker älskade dem.


Nu ska Oskar bara få Melker att sova och sedan blir det chips framför Melodifestivalen. Troligen kommer minst en av oss att somna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar