fredag 1 mars 2013

Att utvecklas och lära sig att inte kasta pannkakor.

För många år sedan var bästa vännerna från Göteborg på besök. De hade en liten ettåring och vi hade inga barn. Vi gjorde brunch med amerikanska pannkakor och när vi sedan skulle ge oss ut på utflykt undrade min vän var pannkakorna som blev över var. Hon tänkte ta med dem som mellanmål till sitt barn. - Oj, dom kastade jag, fick jag svara. Jag kommer aldrig att glömma hennes min. Förvånad och förfärad på samma gång. Det var då jag bestämde mig för att bli mindre slösaktig med mat.

Idag förstår jag hennes förfäran fullt ut. Pannkakor, särskilt amerikanska pannkakor är perfekt mellanmål till barnen. Idag till förmiddagsmellanmål, delade mina på resterna av banan- och kokospannkakorna jag gjorde till dekadent middag igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar