torsdag 18 april 2013

Årets klimatsmarta mössa


Igår sken solen och det var otroligt varmt. Redan på vägen till dagis slet Melker av sig mössan och skrek: Det brinner i mössan! Bara för mamma att sätta sig framför symaskinen. Tur att jag blev av med min robotfot igår. 

Jag tog en av Oskars tröjor som slitits på alla ställen utom mage och rygg. Hur du gör en sån här mössa kan du läsa hos Lite enklare Johanna som har väldigt tydliga bilder på hur man gör. Det tog en halvtimme att sy mössan, vilket är mycket mindre tid än det skulle ha tagit att halta upp till stan och köpa en. Dessutom känner jag mig så stolt över att ha gjort den här fina mössan att mitt humör steg rejält. Kostnaden var 9 kr för tygmärket. 

Jag sparade på jordens resurser, sparade tid, sparade pengar och behöver inga lyckopiller. Mycket lyckad mössa. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar