söndag 14 april 2013

Te drickare och te odlare



Vi hade nästan helt slut på te så när Oskar cyklade med barnen och handlade köpte de 5 nya paket. Det gjorde Melker lite nyfiken så till mellis ville han prova lite te. Han fick min favorit. Rött te med bourbon vanilla och en stor sked honung. Jag blandade hans te hälften kokande vatten, hälften kallt vatten. Han älskade det och till kvällen bad han om en kopp till. - "När jag blir stor ska jag dricka mycket te!" utropade han. "Vad ska ni dricka när ni blir gamla?"

Jag har tänkt odla lite eget örtté i år. Det börjar synas lite i odlingarna.

Citrontémynta


Marokansk temynta som övervintrat i mitt fönster och varit nära döden många gånger den. Jag klarar inte av att sköta odlingar på vintern av någon anledning. 


Kamomill är ett av mina favorittéer och det ska bli fantastiskt att pröva odla den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar