måndag 17 februari 2014

Gröt - the original husmanskost


Det känns lite konstigt men mina barns favorit mat just nu är gröt. Faktum är att förra fredagen när förskolan hade planeringsdag frågade jag om de ville ha våfflor till lunch och fick svaret:
- Nej mamma, jag är så less på våfflor. Kan vi inte äta gröt istället?
Skriver upp det på listan över meningar jag aldrig trodde att jag skulle höra min femåring säga.

Gröt har aldrig varit en favorit hos mig men vill barnen äta billig och bra mat serverar jag naturligtvis det. Jag börjar märka att det finns en anledning till att gröt är the original husmanskost. Det mättar bra, är väldigt billigt och serveras den med lingonsylt och en hårdmacka med leverpastej till, är det nog det nyttigaste vi äter på hela veckan.

Mera gröt till folket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar