fredag 13 juni 2014

Squashen blommar


Så blommar squashen! Jag älskar squashblommor. De ger mig en känsla av att kunna äta mig mätt. Squash är en av de växter jag lyckades väldigt bra med förra sommaren, trots att jag inte gjorde så mycket egentligen. Den fick lite av barnens potta ibland bara, och så vatten såklart. Ändå bar jag hem många kilo squash från mina två plantor och när säsongen var över var vi riktigt less. Nu har jag knappt ätit squash under vintern och längtar.

I år odlar jag i komposten som vi har på balkongen och plantorna ser riktigt fina ut. Jag hoppas att vi hinner skörda en liten squash innan flytten. Om plantorna sedan får följa med i flyttlasset vet jag inte. Det beror på hur fullt det blir. Fram till dess får de i alla fall stå och glädja mig på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar