fredag 18 juli 2014

Att bygga odligsbäddar, del 1

Att få gräset klippt satte genast igång kreativiteten och viljan att skapa något. Så jag satte igång att bygga vårt nya grönsaksland. Eftersom jag inte orkar gräva upp allt gräs och misstänker att plöja denna tidigare äng skulle innebära oändligt med ogräs, så får det bli odlingsbäddar. 


Jag bygger enligt principen: Man tager vad man haver! Så jag la ut rader av använda flyttkartonger som marktäckare för att döda gräset. Sedan kom en regnskur och vattnade kartongen åt mig. Ovanpå la jag något annat jag har otroligt mycket av: gräsklipp. De två bäddarna längst bak syns nästan inte för de är helt täckta i gräs. 


Här är en bild från andra hållet, där man nästan kan se bäddarna. Nästa steg blir att bygga en liten kant runt varje ruta. Jag hoppas att det här blir en bra plats för mina odlingar. De har sol nästan hela dagen och jag vinklade bäddarna så att de har solen rakt på sig klockan ett ungefär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar