tisdag 12 augusti 2014

Augusti

Jag är inne på min tredje vecka som distansarbetare nu, och man börjar få in känslan. Det mesta fungerar exakt likadant faktiskt. Fast istället för lunchlåda äter jag lunch som jag lagat själv i mitt kök. Istället för att rensa huvudet med en snabb promenad längs Kungsholms strand klipper jag lite gräs eller bakar lite. Det är ganska trevligt.

Barnen har inte börjat förskolan än, så de hälsar på kontoret ibland. Under morgonmötet igår fick alla på Happiness en dragning om vilka glassar vi hade i frysen av Noa. Intresseväckande och informativt.

Hemmavid handlar den här månaden mycket om att hitta nya former för projektstyrning. Ida blir stressad av för mycket på papper och jag blir stressad av för lite. Så vi måste hitta en balans. Nu har vi en lista på kylskåpet med vad som ska/kan göras i trädgården under veckan - och fyra färger för prioritering. Röd, Orange, Gul och Grön. Så får vi se hur det känns när det har rullat ett tag. De flesta röda är avklarade denna vecka, så det känns bra.

Nästa vecka lyfter vi nog in inomhusjobben i det systemet också - men den här veckan behövs det inte för allt handlar om att få bort Melkers fuktskadade tapeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar