onsdag 20 augusti 2014

Frukostvanor och bästa gröten


Jag hatar frukost. På morgonen mår jag oftast illa och är arg som en sårad björn. Om ingen familjemedlem ska bli riven gäller det att få i mig frukost illa kvickt. Samtidigt är jag väldigt kinkig om vad jag äter på morgonen. Tidigare blev det alltid yoghurt men så en dag var jag less på det och ville inte äta yoghurt mer. Valet föll då på gröt. Jag blandar ihop alla torra ingredienser i en burk och behöver på så vis inte blanda så mycket på morgonen och avnjuter sedan allt med någon dl sojamjölk.

Frukostgröt

1 port

½ dl havregryn
½ dl fiberhavregryn
lite kanel
ett halvt äpple, tärnat
1 msk solroskärnor
1 msk valnötter eller andra nötter
1 msk russin eller annan torkad frukt
lite salt
2 dl vatten

Blanda och koka 1 min i micro. Rör runt. 1 min till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar