tisdag 19 augusti 2014

Nyckelplatta av lego


Jag pysslade också idag och byggde en nyckelplatta av lego. Idén fick jag från någon återbruksgrupp för länge sedan och det är ett mycket enkelt projekt att genomföra. 

1. Tjata till dig en legoplatta från valfritt barn, jag valde min son.
2. Limma fast legoplattan på väggen med ett universallim. 
3. Övertyga sedan samma barn om att du också behöver 3 smala legobitar med hål i. 
4. Sätt fast en ring med nycklar i hålen. Klart! 

Eventuellt har du en egen legosamling, då kan du hoppa över stegen att tjata till dig lego. 

Jag antar att den här nyckelhållaren passar bäst till den lilla nyckelknippan och att alla vaktmästare får välja en annan lösning. Hemma hos oss blir den perfekt för de nycklar vi använder till vardags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar