onsdag 19 november 2014

Årets första pepparkaksbak


Igår bakade vi pepparkakor för första gången i år. Jag brände bara en plåt den här gången, mot 3 förra året, så det känns bra. Däremot råkade Noa bränna sig på ugnen, vilket känns sämre.

Förra året gjorde jag bara mjölkfria pepparkakor men eftersom de inte blev så goda gjorde jag i år en mjölkfri deg och en laktosfri. Samtidigt bytte jag recept och använde mig av Farmor Ingas pepparkaksdeg, och den blev riktigt bra både som laktosfri och mjölkfri. Den innehåller grädde och särskilt som mjölkfri hjälpte den till att fylla ut smaken på ett bra sätt.

Nu ser jag fram emot flera pepparkaksbak innan det äntligen är jul. Jag tycker pepparkakor är fantastiska humörhöjare och de hjälper till att mota bort mörkret så här års.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar