torsdag 8 januari 2015

Tavlor av gamla barnböcker - DIY

Barnen växer så det knakar och efter julens invasion av nya leksaker försöker jag rensa ut lite gamla som barnen vuxit ifrån. Det är inte lätt för barnen vill inte skiljas från något men ibland lyckas jag. Bland annat rensade jag bland barnböcker som Noa blivit lite för stor för. Flera var så slitna efter att ha läst om och om igen att jag inte kan lämna dem till en secondhandbutik eller annat barn men man vill ju inte kasta böcker. 


Då kom jag på att de sidor som bara var naggade i kanten kan bli fina tavlor att pryda våra tomma väggar med. Här har sidor från Första Mosboken, en bok som båda barnen verkligen älskat, fått pryda vårt kök. I nytt format uppskattar båda barnen den igen.  



De sista tavlorna kommer från Här kommer Pippi Långstrump, en sång jag sjungit allt för många gånger och den trasigaste av alla böcker. Det fick bli två tavlor till Noas rum och han är väldigt stolt över dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar