tisdag 24 februari 2015

Njuta av vintern och längta efter sommaren

Jag sitter och njuter efter en tur på längdskidorna. Innan den här vintern var det 20 år sedan jag stod på skidor sist men redan första gången jag åkte kände jag att det här, det är min sport. Jag kan utnyttja hela kroppens muskler och verkar inte ha glömt all teknik från barndomen. Jag pratar om hur stark jag känner mig. 

- När det blir vår ska jag börja springa, säger Oskar lite avundsjukt. 
- Och jag ska cykla! Varje dag! säger Melker. När jag kommer hem från förskolan ska jag på en gång ut och cykla!
- Å, säger Noa och blir så exalterad att han hoppar av stolen. Näj det vaj sommaj så cyklade vi och jag satt i cykelsadel och så såg vi en sjördetjöska och den vaj jätteläskig och sprutade ut kon i vattnet. 

(Ja, eller korn i vagnen i alla fall men det är inte så lätt att komma ihåg alla ord när man är 3.) 


Personligen tycker jag nog att det kan vara vinter en liten stund till så att jag får åka skidor och sola i snöhögar men den åsikten verkar jag vara ganska ensam om i den här familjen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar