lördag 18 april 2015

Arbete i trädgården igen

Lördag har tydligen blivit en dag då vi jobbar så att kroppen värker. Jag började med att bygga en drivbänk. 


Barnen tyckte att det var för kallt ute så de gick in och byggde en trädgård i lego istället. Drivbänken längst upp till höger på den gröna plattan. Portal, grusgång, granar och blommor. En dag hoppas jag att min trädgård är så här snygg. 


Sedan tog Oskar fram motorsågen och kapade till en ny huggkubbe (jag klöv den gamla i onsdags). Kubben var så snygg att han fick kapa en till som ska fungera som pall. 


Så fällde han lite träd vid vårt skruttiga skjul. Det hörnet har fungerat som tipp för de tidigare ägarna och vi grävde fram allt från gamla cykelpumpar till sprejburkar och planteringskrukor.


Lägg till skräpplock och släp av kvistar och du får en ganska trött familj. Men på ett skönt sätt. Jag är så glad att man kan jobba i trädgården igen. Verkligen det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar