måndag 4 maj 2015

Nässelomelett




Skördade flera liter späda nässlor idag innan lunch och lagade en fantastisk nässelomelett. Känslan av att äta nyskördat var fantastisk och gav mig energi åt att bygga några odlingslådor till och så fler frön. De nässlor jag inte åt upp torkar jag till te. 

Nässelomelett 2 port

3 ägg
2 msk grädde
1 l nässlor
lite färsk lök, kajplök, piplök, löktrav eller dyligt
salt, peppar
smör att steka i

Gör så här:
Skölj och rensa nässlorna. Hacka löken. Fräs lök och nässlor i stekpanna tills de blivit mjuka. Vispa samman ägg, grädde, salt och peppar. Sänk temperaturen och häll äggblandningen över nässlorna. Stek tills omeletten är klar! 

Jag serverade min omelett med groddar, krasse och en macka. Det smakade verkligen vår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar