torsdag 20 augusti 2015

Första skoldagen


Min mamma brukar berätta om den där hemska dagen då jag för första gången började skolan. När liten blev stor och skulle klara sig själv ute i den stora världen. Mina barn har gått på förskolan sedan de var 1,5 så det där med avskedet var inte någon skillnad. Ändå känns det lite i hjärtat när min lilla står där med skolväska på ryggen redo att lära sig. Pirrig och förväntansfull. Det känns verkligen det där att nu ska han ut i stora världen. Han som nyss var så liten. Eftersom jag bara jobbar halvtid kommer han åka skolskjuts två dagar i veckan. Buss till skolan och taxi hem. Hualigen vad nervös jag är för det.

Jag försöker prata med Noa om att nu blir det bara han och jag två förmiddagar i veckan.
- Vad ska vi hitta på då? frågar jag.
- Men sen, då börjar jag också förskoleklass och då blir du ensam! svarar han då.
Tur att det är tre år kvar till den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar