tisdag 13 oktober 2015

Livets väg



Familjen W - bloggen fyller 5 år och jag sitter och läser mina första inlägg. Hösten 2010 hade vi ett barn, bodde i Stockholm, var vegetarianer, tittade alldeles för mycket på tv och jag fastnade totalt för det här med odling. Vi strävade efter att leva enkelt, hade köpstopp och var sjuka mest hela tiden eftersom Melker börjat på en förskola med 30 barn under 3 på samma avdelning.

Det var hösten 2010 vi började resan mot det liv vi lever idag, även om jag då aldrig trodde att jag skulle hamna här på landet med självhushållardrömmar. Vi började ifrågasätta slit och släng, halvfabrikat och konventionellt odlad mat. Kände att vi ville något annat, även om vi då inte visste exakt vart den vägen skulle leda oss. Då visste vi inte att vi är som lyckligast när vi får äta bär direkt från busken, fälla träd med motorsåg, springa runt runt på tomten och skörda morötter ur jorden. Vi visste inte för det hade vi aldrig upplevt än.

Jag är väldigt glad att vi vågade följa den vägen vi slog oss in på 2010 och att vi vågade låta den ta oss 80 mil norrut, 1,5 mil från närmsta affär, skola och förskola. Det är ett väldigt stort steg för familjen som bodde ovanpå affären i ett centrum 30 minuter från Stockholms central, med 10 förskolor inom gångavstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar