onsdag 21 oktober 2015

Odla i norr

Det är skillnad på att odla i norr och att odla i söder. "Har vi tur varar vår höst ända in i december" skriver Sara Bäckmo på Skillnadens trädgård. För mig som odlar i zon 6 ser det inte riktigt ut så. Förra året föll första snön den 19:e oktober och även om den inte låg kvar så var det inte lång tid som det gick att göra något i trädgården. Vill jag ha gjort något i höst är det bäst att göra det den här veckan. Nästa vecka är det troligen försent.




Som tur är kan det mesta jag gör på hösten lika gärna göras på våren. Det är ingen stress utan det jag hinner, det hinner jag. Resten får jag ta till våren. Eftersom det är ganska mycket att göra på våren så försöker jag bygga nya odlingslådor, sätta upp ett till vindskydd och gräva nya rabatter redan nu. Än så länge är det varmt och jag jobbar på i höstsolen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar