onsdag 18 november 2015

Fodrade stövlar


Jag har alltid köpt fodrade stövlar till barnen. De är perfekta för lek höst och vår när det är blött, slaskigt eller någon minusgrad. I år hittade jag ett likadana för vuxna till halva priset så jag köpte ett par till mig själv. De tär perfekta stövlar att traska runt på den halvt frusna tomten med och göra lite små jobb här och där. Jag är väldigt nöjd med de bekväma skorna som säkert kommer funka lika bra till våren när jag ska gräva.

Sedan något år tillbaka köper jag bara gummistövlar, inte pvc stövlar. Detta för att skära ner på kemikalierna i vårt hem och vår natur. Stövlar av gummi görs inte av så många fabrikat så vi brukar köpa Tretorn. Det känns jättedyrt när man står i affären och ska betala för kvalitetsstövlar till barnen men Tretorn är värt det. De billiga stövlarna är sämre för miljön och dessutom inte alls lika bekväma. De håller inte lika länge heller. Tretorn stövlar kan barnen ha mycket längre för att de är så breda över fötterna. När de måste byta joggingskor för att fötterna har växt för mycket, kan de fortfarande ha stövlarna tills nästa gång det är dags att byta joggingskor. Räknar man in det är ju Tretorns stövlar faktiskt inte dyrare än PVC-stöveln man måste köpa två par av. Även mina stövlar är Tretorn och jag räknar med att de 400 kronorna ger mig stövlar jag kan ha många år framöver.

Jag har inte fått några pengar för att skriva det här inlägget, jag tycker bara om Tretorns gummistövlar. Genom att köpa dyrt som håller längre kan man många gånger spara pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar