torsdag 5 november 2015

Höstdekorationer i trädgården


Det såg så tråkigt ut i trädgården när allt vissnade ner och dog så jag bestämde mig för att höstdekorera lite i år. Jag köpte två ljung på rea i den lokala blomsteraffären och sedan grävde jag upp några granar på tomten. En liten till planteringen i cementrör...


och två större till krukorna på bron. Jorden täckte jag med mossa, ljung och lingonris som växer i mitt dike. Jag virade in krukorna i bubbelplast för att skydda rötterna lite grann och sedan jute för att dölja bubbelplasten. Jag hoppas att granarna håller sig vid liv över jul. Om jag bara hittar min ljusslinga med batterier ska jag sätta upp den i granarna också. Levande adventsgranar var min tanke och jag är väldigt nöjd. Särskilt som det inte kostade mig mer än jutesäcken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar