onsdag 25 november 2015

Krans av kottar


Jag har bundit min första krans någonsin. Mest för att jag inte riktigt tycker om kransar, oftast är de lite för gulliga för min smak. Så fick jag över en stålring när jag tog lös det trasiga skinnet på min djembetrumma och den liksom skrek att den ville bli julkrans. På Pinterest hittade jag flera fina kransar som bara bestod av kottar och det kändes som en bra början.

Många hade limmat med limpistol men limmet fäste in på min järnring trots att jag tvättade och slipade så istället band jag ihop kottarna tre och tre och de små knippen som blev virade jag sedan runt ringen. När jag kommit hela vägen runt var det lite tunt på vissa ställen och då limmade jag bara fast kottar mot kottar med limpistolen. 


Nu är min entré färdig för julen. Så ska jag bara ta och adventspynta inne också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar