onsdag 9 december 2015

Den bästa kontorsstolen ever!


Jag hade nästan alltid ont när jag suttit vid datorn. Trots fin kontorsstol och bra bord med nedsänkt tangentbord hade jag nästan alltid ont i axlar och ryggslut. Jag klagade lite för min svåger som är massör och han utbrast:

- Det värsta för kroppen är dyra kontorsstolar. Köp en pilatesboll istället!

Det lät ju hur tokigt som helst men han menade att på en pilatesboll rör man sig lite grann hela tiden för att hålla balansen och man måste sitta rätt annars ramlar man av. Det är precis vad kroppen behöver. Smått desperat köpte jag Clas Ohlsons största pilatesboll, precis som svågern föreslagit. Den kostade 100 kr. Och vet ni vad? Det funkar.

Min smärta har minskat med minst 50 %. Musklerna i mage, rumpa och bäckenbotten har stärkts. Jag är piggare och har sällan ont i ryggslutet. Det enda problemet är att jag lediga dagar numer ofta får utbrista:
- Nej Noa, det är ingen studsboll. Det är min kontorsstol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar