torsdag 31 december 2015

Nytt år

På nyårsafton spelade jag alltid This is the year med Marit Bergman och drömde om det nya året som skulle innebära framgång och lycka. Jag var överlycklig över att lämna det gamla året bakom mig och möta nya utmaningar. I år känner jag inte så.

Sedan vi flyttade till gården har mitt perspektiv ändrats väldigt mycket. För första gången lever jag här och nu, inte i framtiden och det utan en massa mindfullness. Jag påtar i jorden, bygger, renoverar, åker skridskor, gräver, skriver och följer barn till bussen. Det lugna tempot, den vackra naturen och rofylldheten som kommer av att odla och leva som jag vill, gör att jag inte ens behöver anstränga mig för att leva nu. Det bara händer.

Så i år känner jag inte glädje över att lämna det gamla året bakom mig och möta nya utmaningar. I år känner jag tacksamhet för allt jag har fått uppleva under det fina året 2015. Jag känner tacksamhet för allt jag har: Min fina familj, mitt hus och min trädgård. Jag har allt jag behöver precis här, just nu och det räcker mer än väl.

Jag hoppas att 2016 blir ett lika lugnt och trevligt år med lagom mycket utmaningar och belöningar, kärlek och upplevelser. Jag hoppas också att 2016 blir ett bättre år för alla som idag lever på flykt undan krig och hat. För trots allt hemskt som hände i världen 2015 var det faktiskt det bästa året för den genomsnittliga människan på jorden och det inger hopp!

Gott nytt år på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar