söndag 31 januari 2016

Härliga vinterdagar


Äntligen är temperaturen behaglig och solen tillbaka. Vår snälla granne drog upp skidspår på lägdan och ända fram till vårt hus för att barnen skulle kunna åka. Så vi gav oss ut på en skidtur. Jag och Noa åkte bara en liten sväng men Melker drog iväg en längre tur själv. 


Under tiden tog Oskar fram sin nya motorsåg och prövade fälla nått litet träd samt kapa lite stockar. Han var mycket nöjd med sitt köp.


När barnen åkt skidor klart blev det bob- och snowrocket åkning medan jag bar stockar.

Visst blir jag lite avundsjuk när jag läser att man i Skåne redan skördar brännässla och att Skillnadens trädgård har börjat så. Samtidigt skulle jag inte byta bort några av mina härliga vinterdagar. De ger så mycket glädje och energi till hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar