fredag 22 januari 2016

Trädgårdsbok av John Taylor


Jag hittade Mitt trädgårdsår av John Taylor på på biblioteket förra helgen och den fantastiska framsidan gjorde att jag lånade med mig den hem. Så här års när snön ligger tjock och termometern verkar ha fastnat på -20 grader är det roligt att se fina bilder och påminnas om att det kommer en vår igen, även om det känns långt borta.

Boken är fylld av fina bilder på rabatter, blommor och grönsaker. Många fina tips på vilka blommor som passar tillsammans finns också. John Taylor är ju ganska fåordig i tv och det har tyvärr letat sig in även i denna bok. Språket broderar inte direkt utan är kort, koncist och inga onödiga ord tas med. Även om jag brukar gilla ett direkt och enkelt språkbruk känns det lite torftigt ibland, helt ärligt. Jag vill läsa mer, veta mer om hur han tänker när han kombinerar växter och skapar sina fina rabatter. Det är helt enkelt inte tillräckligt matnyttigt. Fina bilder och ett personligt förhållningssätt gör ändå boken läsvärd och en trevlig inspiration till kommande säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar