måndag 15 februari 2016

Än är det långt till vår

Den 15:e februari 2014 bodde vi i Stockholm och jag och Noa gjorde en första utflykt till kolonilotten för att se om något börjat växa. Det var en varm vår och både vitlök och kirskål hade börjat titta upp. Det inspirerade mig till att gå till min köksträdgård idag och se om något börjat växa.








Det hade det inte. Snön har lagt sig så djup att mina odlingsbäddar inte ens sticker upp ur snön lägre och för att ta mig hit fick jag plumsa genom snö som bitvis gick mig upp till knäna. Tur att snötäckta landskap som dränks i solljus är bland det vackraste jag vet!


I källaren växer det i alla fall. Är så glad att jag sådde sallad i källaren i år. Purjolöken har fått flytta ner också för den vill ha lite svalare när den grott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar