onsdag 10 februari 2016

Göra egen müsli efter gammalt recept


En stor fördel med att ha bloggat ett tag, är att jag byggt upp mitt eget receptregister. Så när jag kände för att börja göra müsli igen men inte riktigt kom ihåg hur jag brukade göra, var det bara att söka på bloggen. Där fanns självklart mitt favoritrecept på müsli, publicerat för fem år sedan.

Att göra egen müsli är enkelt och billigt. Det ger möjlighet att blanda blanda i de frön och nötter som jag tål och den torkade frukt jag gillar. Den här gången hade jag ingen kallpressad rapsolja hemma så jag fick använda vanlig rapsolja. Det funkade hyfsat men müslin får inte riktigt den där nötiga smaken som är så god. Nästa gång ska jag köpa hem kallpressad olja så att det smakar som det brukar.

Med hembakt bröd, hemgjord havremjölk och hemgjord müli, har vi nu kommit en liten bit till på vägen mot självhushåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar