fredag 26 februari 2016

Redo för en dusch


Med naturlig hår- och kroppsvård kan det se ut så här när jag ska hoppa in i duschen. Fast, ekologisk tvål. Bodyscrub på olivolja och grovt råsocker som gör den vintertrötta huden len igen. Bikarbonat blandat med lite vatten för hårrengöring. Äppelcidervinäger blandat med vatten för surskölj.

Tvål gör jag inte själv, än så länge och kommer nog inte göra det heller för jag är rädd för saker som fräter (lut). Jag har också en köpt, ekologisk ansiktskräm till min känsliga hud. Annars gör jag mina egna rengöringsprodukter. Jag tycker att det är väldigt häftigt att man kan använda produkter ur skafferiet för att sköta sin hygien och att inte behöva köpa mängder med schampo, balsam, duschtvål, bodylotion och bodyscrub är perfekt för både plånbok och miljön.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar