söndag 24 april 2016

Odlingstunnel på plats


För några veckor sedan köpte vi en odlingstunnel av märket Dancover. I helgen var det dags att sätta ihop den. Att bygga ramen var lite som att sätta ihop en IKEA möbel, det gick snabbt och enkelt trots lite bristfälliga instruktioner. 


Stommen stod klar på lördagseftermiddagen...


Idag fick vi på plasten. Tunneln placeras i kanten av köksträdgården och jag hoppas att de hamlade björkarna bredvid ska ge lite skugga mitt på dagen under sommaren. Det kan nog behövas för det blir väldigt varmt i tunneln. 


Nu återstår inredningen. Jag täcker kanter med tidningar, sedan ska jag lägga på lite snö (för att vattna) och ovanpå det ska bänkarna byggas. Det blir två 60 cm breda bänkar på kanterna och en 80 cm bred bänk i mitten. När jag kom in efter en lång arbetsdag läste jag att smhi varnar för 10-15 cm snö och hårda vindar imorgon, så tunneln får verkligen visa vad den går för på en gång. Håll tummarna att den står kvar på tisdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar