onsdag 20 april 2016

Snö i aprilträdgården - fullt normalt


I morse när jag vaknade såg det ut så här. 2 cm snö som täckte hela trädgården. Jag tänkte att det är inte ofta jag ångrar att jag bosatte mig här uppe för att odla min egen mat men idag önskar jag att vi dragit till Skåne istället. 


Men så gick jag ut och såg hur allt som kommit upp ur marken bara struntade i snön. På flera ställen är marken redan varm och snön försvinner ganska fort. Om Floxen inte bryr sig om snön, kanske inte jag borde göra det heller. 


Växterna lite halvt täckta av snö är riktigt vackra. 


Landet längst in mot huset var inte ens snötäckt och här blommar både blåsippa...


och scilla med vackra blommor.


När min tur runt trädgården som fortfarande kändes varm och inbjudande var klar, ångrade jag inte min flytt längre. Lite snö i aprilträdgården är riktigt vackert (men den får gärna smälta bort på en gång ändå). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar