tisdag 31 maj 2016

Det växer v.22


Den senaste veckan har varit varm och nu växer det så att det knakar i landen. Spenaten i kallbänken är slutskördad och istället satte jag ner några bönor jag fick över efter plantering i växthustunnel. Jag sådde också lite bönor bredvid och satte Little Gem sallad, sådd i plastback, framför. 


I köksträdgården har jag sått vintermorot, märgärt och första omgång nantes och kålrot. På bilden syns pallkragarna som haft plast över sig. Här växer en skog av krasse, fina french breakfast morötter och så har små skott av palsternacka tittat upp. 


I tunneln har jag planterat ut tomat och en physialis-planta som jag köpte på marknad i helgen. Tomaterna är planterade i bottenlösa hinkar och står på bäddar fyllda med löv, hästgödsel och grässvålar. Jag har också sått/planterat bönor i bottenlösa hinkar i växthuset. Det har legat kring sju grader på nätterna här inne men jag slår in allt i fiberduk innan jag stänger för kvällen och det verkar fungera ganska bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar