måndag 9 maj 2016

Mycket att göra


Det går fort nu. För två veckor sedan hade vi snökaos, nu har björken musöron. Det händer mycket här på gården men det finns inte så mycket tid att skriva om det. Att göra listan är en mil lång, men jag känner ändå att vi börjar ha kontroll. Om det inte var för alla pollen som gör mig trött och orkeslös skulle jag inte oroa mig alls. Fler och fler plantor får flytta ut under dagen och bo i tunneln på natten, täckta med fiberduk. Jag har sått en omgång kålrot, sommarmorot, höstmorot, sockerärt, rädisa, palsternacka, persiljerot, märgärt och polkabeta. Sallad, spenat och rädisa har planterats ut. Igår gjorde Oskar ett hästjobb och grävde en stor bädd till bondbönorna.

Idag började jag flytta plantor från rabatten framför huset. Det ska nämligen bli örtland, kom jag på i vinter. Alla perenner jag planterade förra året måste därför flyttas till andra rabatter. De flesta fick bo i rabatten framför dammen. Där planterade jag akeleja, alunrot, aster, daggkåpa och flox. Ska bli så kul att se det växa till sig under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar